Thursday, July 15, 2010

Hitchhikers Game Story

Creepy Hide &Seek




Original title: Hitori Kakurenbo
Country: Japan
Year: 2009
Director: Masafumi Yamada


When you play hide and seek is not enough ...

a child who has never played with their friends in hiding and do "bu!" ? Very good. Now imagine how one can get bored after a while '.. and so some wise guy has invented a variant rather grotesque because being chased by another person when there are so many ghosts have? The reasoning is flawless, is not it?
So then comes a site with related chat and phone messages (but where I've heard questa storia? ah già.. in millecinquecento film...) dove 6 o 7 disperati si incontrano e scambiano del sanissimo gossip soprannaturale. "Ma come si fa a chiamare il fantasma?" "E se con questo gioco volessi uccidere qualcuno di preciso?" "Che bello che bello adesso infilzo la mia bambola preferita così funziona anche meglio"... e io che ancora mi affido a Facebook.
Ma andiamo con ordine.
Prendere una bambola, sventrarla, riempirla di riso e chiodi, ricucirla, legarla, affogarla, pronunciare le classiche frasi di rito del gioco, accoltellarla (mi chiedo se a questo punto le associazioni di bambolai del pianeta non siano già sul piede di guerra..) e infine nascondersi con un bel beverone di acqua salata nel solito armadio a muro.
Facile no? Ovviamente anche se le istruzioni fossero "respira e cammina" ci sarebbe sempre qualche imbecille incapace di seguirle e Creepy Hide&Seek sembra raccoglierne la crème de la crème.
Morti o scomparsi un bel po' di personaggi, ci si chiede come mai i rimanenti si ostinino non solo a giocare, ma a sminuire il tutto come se fosse un puro scherzetto.
Quello che non riesco a spiegarmi è l'insulso condimento a base di pc che si accendono da soli, maledizioni che sembrano tramandarsi a mò di malattia infettiva e vendette trasversali di bambine morte.. tutte cose che trasformano il film in un minestrone di citazioni e plagi a dir poco imbarazzanti... e soprattutto totalmente inutili e fuori contesto.
Not to mention the final fully crowds where you put even a kind of moral did not disappear! Are you that you no longer have the heart of a child and therefore do not see them! Of course. Comodo patch up a plot that holds water on each side by inserting a similar device .. no?

I have not found a single character up to its role. Because in a film like this is very difficult to define the roles themselves: all victims do not know what all authors of curses, all pursued by all, and no common thread that gives a semblance of the whole thing plausible. Carina

the soundtrack. The scenes of fear in themselves are well done. Technically and visually very good shot, excellent lighting and photography. Too bad that everything is reduced to a grotesque translation of the classics of the genre.

I wanted a little 'less nonsense and a minimum of substance.

Rating: 4


0 comments:

Post a Comment