Wednesday, April 2, 2008

How To Write A Confirmation Sponsor Letter

Re-Cycle


Titolo originale: Gwai Wik
Paese: Hong Kong
Anno: 2006
Regia: Oxide Pang Chun , Danny Pang


Scrivere un libro è un po' come scrivere se stessi, come se una parte della nostra anima si staccasse e andasse a vivere tra quelle pagine, in quegli appunti, su quei foglietti strappati e gettati nel cestino... inutili e dimenticati. Ma nessuno vorrebbe mai sentirsi inutile e dimenticato e per questo a volte i pensieri che scartiamo si ribellano e ci costringono a confrontarci con l'orrore delle nostre azioni. Che lo vogliamo o no.
Si apre allora una porta, un varco che ci conduce là dove vive la fantasia, prima di morire divorata dall'oblìo.
Questo è quello che succede anche a Tsui Ting-Yin, famosa scrittrice di romanzi rosa ora impegnata nella stesura di un libro su fantasmi &co.
Quello che parte come un viaggio nel mondo Discarded ideas and memories will prove to be removed soon a sort of pilgrimage to the rediscovery of herself and a part, probably, never accepted its existence: that of mother.
After the apparent banality of the first 20 minutes, the film opens the viewer like a wonderful book (I do not think the similarity is a case ...) led by as many thousands of fantastic characters and amazing surreal worlds, through which Tsui embark on a path that will bring revival to face his deepest fears and remorse, until the final moment of poignant and sweet (tempered by a final scene probably unnecessary, but not too inadequate). After

a series of tumbles film, the Pang brothers is back with an absolute masterpiece, a film that knows how to combine the visionary spirit of Lovecraft and the horror of Gaiman's series such as Silent Hill and painters such as Bosch, mitigating all with a touch of melancholy and sweetness. A tenderness that strikes straight to the heart and gently caresses a theme in itself quite atrocious.
Attractions. One, ten, a hundred times.

Rating: 9





Patch 1.1.638 Simcity Deluxe 4

Wild Zero


Original title: Wild Zero
Country: Japan
Year: 2000
Regia: Tetsuro Takeuchi

Zombies, l'apocalisse, alieni su astronavi a forma di palle dorate, una rock band troppo "rock'n'roll" e dedita al culto della gommina per capelli, uno sfegatato fan rockettaro pessima imitazione di Fonzie e con qualche problema di identità sessuale, un manager col feticcio delle mutande in pvc, un'orda di gemelli pelati e agghindati alla YMCA, un'amazzone anoressica trafficante d'armi ed aspirante maniaca omicida, una coppia di idioti tanto brutti da essere anche peggio dei non morti, un rapinatore in crisi mistica che piange alla vista del sangue, una donna che in realtà è un uomo che però sembra una donna ma dovrebbe essere uomo e alla fine non si sa cosa sia.
Non enough?
Wild Zero is one of the most atrocious things ever born out of the human mind. He wants to be serious and he is so insane as to be nauseating. Can not laugh, you can limit pity the poor extras ... hopefully they were unaware of the fate that they were going to encounter. Some scenes
help pay the nearly two-hour movie, but honestly I would not recommend even to my worst enemy. If you think you've hit rock bottom, think again: Wild Zero is the worst thing that can churn out the Japanese cinema. Probably the only reason he is considered a cult.
The film is not saved even at the technical level: education director, silly shots, ending sequences, effects obtained with blood and I put special made with Crystal Ball. It takes courage to call it low budget, in this case speak of no-budget-at-all.

If you are not convinced ..

Guitar Wolf. The man cursed
pick. A name of security.
Guitar Wolf, Bass Wolf and Drum Wolf ... But these were not just limited to hippies strumming in the garage of the house?





My rating: 3